Contextonderzoek

Als we aan de mensen hadden gevraagd wat ze wilden, dan hadden ze gezegd: snellere paarden.” Henry Ford

Klanten kunnen vaak niet aangeven wat hun behoeftes zijn. Traditionele marktonderzoektechnieken brengen niet in beeld wat klanten echt willen maar geven vaak een algemeen, niet inspirerend beeld van een klantgroep. Organisaties beschikken over veel kwantitatieve informatie over hun klanten. Men weet heel goed WAT de klant is. Vaak ontbreekt echter goede kwalitatieve informatie! WIE zijn hun klanten, wat drijft hen, waar liggen ze wakker van, in welke context opereren zij? Om de klant écht te begrijpen wordt het steeds belangrijker om de diepere drijfveren, latente behoeftes en de context en beleving van klanten te kennen. Om deze context, beleving en latente behoeftes goed in kaart te brengen zijn specifieke onderzoekstechnieken nodig, zoals contextmapping en customer journey technieken.

KLNT heeft veel ervaring met contextonderzoek en brengt de latente behoefte van uw klanten in kaart! In intensieve en inspirerende onderzoekstrajecten met een korte doorlooptijd zorgt KLNT ervoor dat u snel grip krijgt op de (latente) behoeftes van uw klant!

Meer weten? Neem contact op voor een afspraak om de mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.